Is happiness in University student possible? A non-parametric study

Keywords: ethnicity, fulfillment, gender, happiness, joy, satisfaction

Abstract

The question, Is happiness possible in university students? guides the present quantitative research aimed at 237 students (men and women) of the University of the Autonomous Regions of the Nicaraguan Caribbean Coast. This Research is based on a descriptive design, applying the Alarcon’s scale of happiness (2006) taking into account the variables of gender, age, ethnicity and years of study. For this, different types of analysis were performed, among them: internal consistency of the questionnaire, the analysis of main components, and a study of correlations between the categories applying the Kolmogorov normality tests, the Mann-Whitney U test, test from Wilcoxon, Kruskal Wallis, and the Friedman test, using the SPSS statistical package. The results show that happiness in university students is possible taking into account that it is merely subjective in people and, around it, different elements are included that make it possible. In this sense, it is concluded that the variables ethnicity, age, gender and years of study do not have a direct relationship with the state of happiness of the students, since they are not determinants to define this state in the human being.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Bernadine Leticia Dixon-Carlos, Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense

Máster en Género y Desarrollo. Directora del Centro de Información de la Mujer de la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense.

Ilenia Arllery García-Peralta, Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense

Máster en Gerencia Estratégica. Coordinadora de Cooperación Externa de la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense- Recinto Universitario Bluefields.

Sandra Carolina Rojas-Hooker, Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense

Máster en Estudios Indígenas. Directora del Instituto de Estudios y Promoción de la Autonomía de la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense  Recinto Universitario Bilwi.

Tania Patricia Rossmann-Hooker, Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense

Máster en Derechos Humanos y Democracia. Oficial de Programa de la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense.

Elebe Williams Muller, Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense

Máster en Estadística Computacional. Profesor de la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense Recinto Universitario Bilwi.

Víctor Ronald Zúniga-Morales, Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense

Máster en Desarrollo Rural con Enfoque Territorial. Director de Innovación y Emprendimiento de la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense.

Published
2019-12-14
How to Cite
Dixon-Carlos, B., García-Peralta, I., Rojas-Hooker, S., Rossmann-Hooker, T., Muller, E., & Zúniga-Morales, V. (2019). Is happiness in University student possible? A non-parametric study. Electronic Journal of Knowledge, Knowledge and Practices, 2(2), 84-97. https://doi.org/https://doi.org/10.5377/recsp.v2i2.9302
Section
Education Research